Image used courtesy of Anne Geddes © 2018
Afbeelding van een vroeggeboren baby in de handen van haar vader. Strong Babies is een goed doel dat zich inzet om vroeggeboorte tegen te gaan. Steun en help meer vroeggeboren baby's overleven
Image used courtesy of Anne Geddes © 2018
Afbeelding van een vroeggeboren baby in de handen van haar vader. Strong Babies is een goed doel dat zich inzet om vroeggeboorte tegen te gaan. Steun en help meer vroeggeboren baby's overleven

Onze Ambities

Dagelijks krijgen gemiddeld 45 kersverse ouders veel te vroeg te maken met de veel te vroege geboorte van hun zoontje of dochtertje. Dit is even schrikken, vooral als je je beseft dat 2 baby’s hun vroeggeboorte uiteindelijk niet overleven. 10 babies per dag houden blijvende gevolgen aan hun vroeggeboorte over, varierend van cognitieve problemen tot een fysieke of geestelijke handicap. We realiseren ons dat vaak niet maar daarmee is vroeggeboorte de grootste doodsoorzaak onder kinderen in Nederland. Het is niet voor te stellen wat ouders meemaken als hun kindje vecht om te blijven leven en dat het uiteindelijk toch niet lukt. Tijd voor actie!

Strong Babies heeft de ambitie om binnen 10 jaar het percentage vroeggeboorte met 30% terugbrengen. Dat betekent duizenden babies die de een gezonde start van hun leven mogen ervaren. 

Hoe doen we dat?

Wat is hiervoor nodig?

Realisatie van 2-3 miljoen euro per jaar voor onderzoek.

Cijfers

afbeelding van zwangere buik

10% van alle
pasgeborenen hebben
een slechte start

afbeelding van pasgeboren baby

Iedere dag
sterven 2 baby's
aan vroeggeboorte

10 baby's per
dag ondervinden
blijvende gevolgen

85% van alle
babysterfte komt door
vroeggeboorte

Onderzoek

Om ervoor te zorgen dat minder baby's vroeg geboren worden en meer vroeggeboren kinderen overleven, is nog veel onderzoek nodig. Strong Babies financiert diverse onderzoeksprojecten om meer baby's een eerlijke kans te geven.

Lees meer
afbeelding van onderzoeker
afbeelding van onderzoeker

Kom in actie

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen