Opbrengsten

Elk jaar worden in Nederland zo’n 170.000 baby’s geboren. 10% van deze kinderen maakt geen goede start. Rond de 12.000 daarvan worden te vroeg geboren. Een groot deel groeit gezond op maar 10 baby’s per dag ondervinden blijvende problemen met hun gezondheid. Zo’n 1.150 van hen redt het helaas helemaal niet en overlijdt.    

Onderzoek
Strong Babies vindt dat élk nieuw leven een goede start verdient. Daarom vechten we met donateurs, sponsoren, verloskundigen, gynaecologen, artsen en wetenschappers voor de beste kans voor te vroeg geboren baby’s. Wil je weten wat voor onderzoeken er zoal gedaan worden? Kijk dan hier.

Kosten
Strong Babies wil zoveel mogelijk geld investeren in onderzoek om zo de kans op de geboorte van een gezond kind te vergroten door terugdringing van sterfte en ziekte vóór, tijdens en vlak na de geboorte. Bovendien ondersteunen we projecten die bijdragen aan de best mogelijke start van te vroeg- en ziek geboren baby's. De rest van het geld wordt geïnvesteerd in Strong Babies om nog meer geld op te halen. Deze investering zorgt voor meer donateurs, actievoerders en sponsorgelden.

Strong Babies heeft een ANBI status en CBF erkenning. De Erkenning is het keurmerk voor goede doelen dat door het CBF, Toezichthouder Goede doelen, wordt uitgegeven. Alleen goede doelen die aan strenge kwaliteitseisen voldoen kunnen de Erkenning krijgen. Nadat de Erkenning is verstrekt, krijgt een Erkend Goed Doel een jaarlijkse check en eens in de drie jaar een uitgebreide hertoets. Zo controleert het CBF of de organisatie nog steeds aan de normen voldoet. Mocht je tot in detail informatie willen, dan kun je kijken in ons CBF Erkenningspaspoort. Het paspoort bevat zowel kwalitatieve informatie over de doelstelling en activiteiten van de organisatie als financiële kengetallen. Deze laatste zijn door het CBF gevalideerd. Kijk bij FAQ voor meer informatie over Strong Babies.

Vragen? Mail naar info@strongbabies.nl

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen