De mensen achter Strong Babies

Strong Babies heeft sinds 2022 één betaalde kracht in dienst. Het bestuur bestaat voor 100% uit vrijwilligers. Samen met een team van marketing toppers & professionals uit de geboortezorg zorgen we er voor dat Strong Babies elke dag een stukje bekender wordt en de hoognodige onderzoeken om vroeggeboorte terug te dringen worden ondersteund door jouw gift.

Directeur:

  • Mw. Sanne Lacor

Algemeen bestuur

  • Dhr. Gijs den Hartog – voorzitter
  • Dhr. Nick Meijer - penningmeester
  • Dhr. Engbert Breuker – bestuurslid secretaris

Meer over het algemeen bestuur

Wetenschappelijk bestuur

  • Mw. Dr. Sarah Schalekamp-Timmermans – gynaecoloog, Franciscus Gasthuis & Vlietland Rotterdam
  • Mw. Dr. Melanie Wiegerinck – gynaecoloog, OLVG Amsterdam
  • Dhr. Dr. Sam Schoenmakers – gynaecoloog - perinatoloog, Erasmus MC, Rotterdam
  • Mw. Erna Kerkhof - Msc Verloskundige Praktijk Het Verloskundig Huys Zwolle
  • Dhr. Dr. Sinno Simons - neonatoloog, wetenschapper, Erasmus MC, Rotterdam

Meer over het wetenschappelijk bestuur

Wetenschappelijke Raad

De Wetenschappelijke Raad is een onafhankelijk orgaan dat bepaalt welke onderzoeken voor financiering in aanmerking komen. Het gaat daarbij om veelbelovende onderzoeksprojecten die passen binnen de doelstelling en de financiële mogelijkheden van de stichting. Een brede afvaardiging van de bij de geboortezorg betrokken beroepsgroepen is vertegenwoordigd in de Wetenschappelijke Raad;
  • Mw. Prof. Dr. R.P.M. Steegers-Theunissen, hoogleraar periconceptie-epidemiologie Erasmus MC
  • Mw. Dr. M.M. Faas, associate professor Voortplantingsimmunologie UMCG
  • Mw. Prof. Dr. M.J. Nieuwenhuijze, lector Midwifery Academie Verloskunde Maastricht
    Zuyd en hoogleraar Midwifery/Fysiologische verloskunde Universiteit Maastricht
  • Dhr. Prof. Dr. A.M. van Kaam, hoogleraar Neonatologie Amsterdam UMC
  • Mw. Prof. Dr. M.J.N.L. Benders, hoogleraar en afdelingshoofd Neonatologie UMC Utrecht  

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen